« 真似してほしくない | Main | なんか重い »

Thursday, 23 June 2005

南流山の公園

南流山の公園といえば、大きなところでは野球場のある南流山中央公園

他にもJR南流山駅と中央公園を囲むような形で、9つの公園が。南流山1号公園~9号公園というのが正式名称。いくつかの公園には愛称があるので、愛称は知っていても正式名称は知らない人もいるかも。

わかってる公園の愛称は
【1号公園】いちご公園。1号→いちごーだから?
【2号公園】さんかく公園。公園の敷地の形状がさんかくだから
【3号公園】かえる公園。公園の入り口に赤青黄緑の4体のかえるがいる
【7号公園】ぷりん公園。ぷりん形の山がある
【9号公園】たーざん公園?ターザンみたいに遊べるロープ遊具がある
4号公園は行ってみたけど愛称はなさそう。その他のところは行ったことがない。
他の公園の愛称もご存知でしたら教えてください。

で、先日、さんかく公園に行ったら、草刈りの直後だったようで、虫がぜんぜんいなかった。しかたないので東福寺の裏手にある、このへんではちょっとマイナーな塚の腰台公園にいった。ひらひらとモンシロチョウが舞っている。さとは虫取り網を手に追い掛け回した。「捕まえられるかなあ」なんて思っていたら見事ゲット。なかなかやるなあ。アゲハチョウらしい黒と黄色の蝶も飛んでいたけど、ひらひらと降りてきては、また木の上のほうにとまってしまって、届かなかった。

帰るとき、水道にいったら小学生が遊び散らかしたと思しき水風船が落ちていた。それを見つけて「この中に水を入れて遊びたい」って。さとよ、水風船って言うのは割れるためにあるんだぞ。と思いながらとりあえず水を入れて渡してみた。両手で抱えて遊んでいたんだけど、ついに破裂。胸から腹からびしょびしょに。ま、暑かったからいいかw

そういえば塚の腰台公園の愛称はピラミッド公園になるんだろうか。

|

« 真似してほしくない | Main | なんか重い »

Comments

Ɗօеs your site have a contact page? I'm having problems locating it but, I'd like to shoot you an e-mail. I've got sߋme suggestіons for youг blog you might be іnterested in hearing. Either way, great webѕite and I look forward to seeing it develop over time.

Posted by: fibroids miracle book review | Friday, 22 August 2014 at 17:52

You're so cool! I don't think I have read anything like this before. So wonderful to discover someone with some genuine thoughts on this subject matter. Seriously.. many thanks for starting this up. This web site is something that is required on the web, someone with a little originality!

Posted by: livescore | Tuesday, 09 September 2014 at 12:34

Great post however , I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more. Bless you!

Posted by: We build futures. We create citizens of tomorrow. We make a difference..... | Friday, 31 October 2014 at 08:38

I think the admin of this web page is genuinely working hard for his website, since here every information is quality based information.

Posted by: 2015 hollywood movie | Thursday, 13 November 2014 at 21:29

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/12434/4671402

Listed below are links to weblogs that reference 南流山の公園:

« 真似してほしくない | Main | なんか重い »